fredag 17. juni 2011

På skogsfugljakt i Trysil

De beste stedene jeg liker å vandre i verden er i det åpne landskap, det gjelder både på ski og til fots. Landskapet i Finnmark passer derfor helt utmerket for meg. Det aller verste jeg vet er trær som står i veien og som stikker overalt når du skal buksere deg framover. Det har derfor vært en stor utfordring for meg å være med på skogsfugljakt. De fleste gangene har jeg takket nei til å være med på den type naturopplevelser.

Jeg er egentlig en duppedingstdame, så da GPS for hunder ble oppfunnet, oppdaget jeg en helt ny verden...Og da vi fikk Mac inn i hus, ja da gikk det litt over styr. Så nå kan jeg være med på skogsfugljakt og ha fokus på helt andre ting enn trær og kratt. Så da går man der med GPS i hånda for å holde oversikt over hundene og har samtidig videokamera klart for å filme hvis det blir action.

Vi har hatt mange spennende turer, bl.a i Rendalen for 2 år siden der vi fulgte sporet etter 4 ulver.  Denne filmen viser fra jakta i fjor høst og er den første filmen jeg laget etter at jeg lærte å bruke duppedingstene.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar